ကုိေအာင္/႐ုိးမေရဒီယုိမဂၢဇင္း
အမ္း၊ ဇူလုိင္ ၁၅ ရက္။ ရခိုင္ျပည္နယ္ အမ္းၿမိဳ႕နယ္ထဲက ဒါးလက္အုပ္စုမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ေလာက္တူခ်င္း တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ လူမႈဆက္ဆံေရးနဲ႔ ႐ိုးရာအစဥ္အလာေတြအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့အခါ ေခါင္ရည္ကိုမပါမျဖစ္ တည္ခင္း ဧည့္ခံၾကေလ့ရွိပါတယ္။
ခါင္ရည္ကို ဘာေၾကာင့္ အထြတ္တျမတ္ထားရသလဲ။ ေခါင္ရည္မွာ ဘယ္လို အဓိပၸါယ္ေတြပါ၀င္ေနလဲ ေခါင္ရည္ကို ဘယ္လို စီမံျပဳလုပ္ထားသလဲ စတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို တင္ဆက္ေပးသြားမွာပါ။
အမ္းၿမိဳ႕ကေန အေနာက္ဘက္ကို ကားလမ္းအတိုင္း မိုင္ သံုးဆယ္ေလာက္ သြားခဲ့ရင္ ကဇုကိုင္းကို ေရာက္မွာျဖစ္ၿပီး လက္ယာဘက္ လမ္းခြဲလမ္းက ဒါးလက္အုပ္စုကို ေရာက္ရွိမွာပါ။ ဒါးလက္ေခ်ာင္းရဲ့ အေရွ႕ဘက္နဲ႔ အေနာက္ဘက္ ကမ္းနဖူးေပၚမွာ တည္ရွိတဲ့ ဒါးလက္အုပ္စုမွာ ေက်းရြာေပါင္း (၄၈)ရြာ ပါ၀င္ပါတယ္။
အဲ့ဒီအုပ္စုမွာ ေနထိုင္သူအမ်ားစုဟာ ခ်င္းတိုင္းရင္းသားေတြျဖစ္ၿပီး မ်ိဳးႏြယ္စုေတြ ေက်းရြာအလိုက္ စုစည္းေနထိုင္ ၾကတာပါ။
ခ်င္းမ်ိဳးႏြယ္စု အားလံုးေနအိမ္တိုင္းမွာ ေခါင္ရည္ကို မရွိမျဖစ္ ျပဳလုပ္ထားၾကသလို ေမြးဖြားခ်ိန္မွ ေသဆံုးခ်ိန္အထိ ႐ိုးရာ ယံုၾကည့ကိုးကြယ္မႈ အခမ္းအနားေတြ ေဆြမ်ိဳးဆက္စပ္မႈနဲ႔ လူမႈဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္မွာ ေခါင္ရည္ကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။
အစဥ္အလာ အခမ္းအနားေတြမွာ ေခါင္ရည္ကို ဘယ္လို တည္ခင္းရသလဲဆိုတာ ရွမ္းကုန္းရြာက ေလာက္တူမ်ိဳးႏြယ္စု နတ္ဆရာႀကီး (ပဆန္းဆရာ) ဦးေမာင္ေႏွာင္း က အခုလို ေျပာပါတယ္။
“ဟိုးအရင္တုန္းက ကမၻာဦးတည္စကတည္းက ဒီေခါင္ရည္ဟာ အေကာင္းဆံုး၊ အခုလို ေဖ်ာ္ရည္ေတြထက္ ေကာင္းတယ္ အားလံုးအရည္ေတြထက္ ေကာင္းတယ္။ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ အစားအစာ ဘာမွ မရွိဘူး။ အေသာက္ လြန္ရင္ေတာ့ မူးၿပီ၊ ေကာင္းရင္း ေသာက္ရင္း ေကာင္းရင္းေသာက္ရင္း ေသာက္ရင္ေတာ့ မူးၿပီေပါ့။ အဲ့ဒါ အေကာင္းဆံုး ဆိုၿပီးေတာ့ ေခါင္ရည္နဲ႔ မိဘ ဘုိးဘြားေတြကို ပူေဇာ္ပါတယ္။ အရင္က ေရွးထံုး နည္းလမ္းနဲ႔ပဲ ပူေဇာ္ပါတယ္။ ေခါင္ရည္နဲ႔ပဲ မိဘ ႐ိုးရာကို ပူေဇာ္ရင္ ေက်ပါတယ္။ ခုံးေတြ နတ္ေတြကို ဒီေခါင္နဲ႔ ပူေဇာ္ရင္ ေက်ပါတယ္။ နတ္စိမ္း၊ နတ္၀ါ၊ စုန္း၊ တေစၧ၊ မွင္စာ အားလံုးမွာ လုပ္တဲ့အခ်ိန္တိုင္းမွာ ဒီေခါင္ ပါရတယ္။ ဒီေခါင္မပါရင္ ျဖစ္မွ မျဖစ္တာ။”
ေခါင္ရည္ဆိုတာ ဆန္၊ ေခါင္သစ္ေခါက္နဲ႔ တေဆးတို႔ကိုကို အခ်ိဳးက်ေရာၿပီး ေျမစဥ့္အိုးထဲမွာ ရက္ၾကာၾကာ စိမ္ထားရတာပါ။ ေခါင္ရည္ကို စီမံပံုကိုေတာ့ ဆရာဦးေမာင္ေႏွာင္းက အခုလို ေျပာပါတယ္။
“ဆန္ လံုးတီးဆန္ကို ထမင္းခ်က္တယ္။ ထမင္းလိုပဲခ်က္တယ္ ဘာမွမထူးျခားဘူး။ ထမင္းလိုခ်က္ၿပီး အေအး ခံရေသးတယ္။ ျဖန္႔ၿပီးေတာ့မွ သူ႔ကို ေခါင္ေခါက္နဲ႔ တေဆးနဲ႔ ခ်ိန္ဆၿပီးေတာ့ နယ္ရတယ္။ မွ်တေအာင္ နယ္ၿပီးရင္ ပလံုးထဲ ေတာင္းထဲ ဒံုထဲမွာ ထည့္ၿပီး အခ်ိန္ၾကာၾကာထားရေသးတယ္။ ဒီေန႔ ဆယ္နာရီ ထည့္တဲ့ ေခါင္ဖတ္ဟာ မနက္ျဖန္ ဆယ္နာရီမွာ ၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီေခါင္ဟာ ေကာင္းမလား မေကာင္းလားဆိုတာ သိတယ္။ ဘယ္လိုသိလဲဆိုရင္ အရသာဟာ ထူးျခားၿပီးေတာ့မွ ပူၿပီး ႂကြၿပီး အဲ့လိုရွိတယ္။ မေကာင္းဘူးဆိုရင္ မႈိတက္ၿပီး အနားေတာင္မကပ္ႏိုင္ အေစာ္နံ ထိၾကည့္ရင္ အရည္ေတြထြက္လို႔ အဲ့ဒါဆို ၀ဲသာ ၀ဲပစ္လိုက္ မရေတာ့ဘူး။”
အဲ့ဒီလိုစမ္းသပ္စစ္ေဆးၿပီး မွ ေကာင္းမယ့္ေခါင္ဖတ္ကို ေနပူလွန္းထားၿပီးသား စဥ့္အိုးမွာ ထည့္ရပါတယ္။
“လႈပ္ရင္းထည့္ရင္း လႈပ္ရင္းထည့္ရင္း လက္နဲ႔ ဖိၿပီးေတာ့မထည့္ရဘူး။ ၿပီးေတာ့မွ ငွက္ေပ်ာဖက္ကေလးနဲ႔ ဖံုးၿပီးေတာ့မွ ႏွီးနဲ႔ စည္းပါတယ္။ စည္းၿပီးလို႔ သံုးရက္ ငါးရက္ ခုနစ္ရက္ တပါတ္ေလာက္ဆိုရင္ ျပန္ၾကည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ျပန္ၾကည့္ရင္ ေအာင္ျမင္တယ္ မေအာင္ျမင္ဘူးဆိုတာသိရပါတယ္။ ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုရင္ ေခါင္ဖတ္ဟာ ေလ်ာ့သြားပါတယ္။ စမ္းၾကည့္ရင္း ေအးေနတယ္။ စားၾကည့္ရင္ ခ်ိဳတယ္ေပါ့။” လုိ႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။
ေခါင္ရည္တအိုး ျဖစ္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တာက ေခါင္ေခါက္ လို႔ေခၚတဲ့ သစ္ေခါက္တမ်ိဳးပါ။ အဲ့ဒီ သစ္ေခါက္ကို ေတာေတြထဲမွာ လိုက္ရွာၿပီး အေျခာက္လွမ္း၊ အမႈန္႔လုပ္ရပါတယ္။ ေခါင္ေခါက္အမႈန္႔နဲ႔ အတူတူ ေရာစပ္ဖို႔ တေဆးကိုလည္း ႀကိဳတင္စီစဥ္ထားရပါေသးတယ္။
“တေဆးရဖို႔က ဆန္ကို အမႈန္႔ေထာင္းတယ္။ အဲ့ဒီ အမႈန္႔ထဲမွာ ႐ိုး႐ိုးငရုတ္သီးထည့္တယ္။ ခ်င္းကိုထည့္တယ္။ ခရမ္းကေစာ့ အခါး အသီး၊ အသီးမရရင္အရြက္၊ မရရင္အျမစ္၊ အဲ့ဒါေတြထည့္တယ္။ ထည့္ၿပီး ေထာင္းရတယ္။ ထည့္ၿပီး ေနပူလွန္းရတယ္။ အဲ့ဒါနဲ႔ခ်က္ရင္ အင္မတန္ေကာင္းသြားတယ္။” လုိ႔ ဦးေမာင္ေႏွာင္းက ဆုိပါတယ္။
ေခါင္ဖတ္ကို အိုးထဲမွာ တလနီးပါး စိမ္ထားၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ျပင္ဆင္ေသာက္သံုးလို႔ရတဲ့ ေခါင္အိုးတလံုး ရပါၿပီ။ ေသာက္သံုးမယ့္အခ်ိန္မွာ ေခါင္ဖတ္စိမ္ထားတဲ့အိုးထဲကို ေရေႏြးျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလာင္းခ်ၿပီး ငွက္ေပ်ာဖက္နဲ႔ အုပ္ရပါတယ္။ ပလူတံလို႔ ေခၚတဲ့၀ါးပိုက္ကေလးကို ငွက္ေပ်ာဖက္အေပၚက အိုးေအာက္ေျခအထိ စိုက္ထည့္ၿပီး အိုးျပည့္တဲ့အထိ ေရေအးျဖည့္ၿပီးရင္ ေခါင္ရည္ကို ပလူတံနဲ႔စုပ္ၿပီး ေသာက္သံုးၾကသလို ပိုက္နဲ႔စုပ္ထုတ္ၿပီးမွ ဘူးခါးသီးေျခာက္ ေခါင္အိုးမွာထည့္ၿပီး ေသာက္ရတဲ့အခါလည္း ရွိပါတယ္။ အခ်ိဳ၊ အခါး နဲ႔ စူးရွရွ အရသာ သံုးခု ညီေနမွ ေခါင္ရည္ေကာင္းတယ္လို႔ ဦးေမာင္ေႏွာင္းက ေျပာျပပါတယ္။
“အသာေလး ေရပူေလးထည့္ၿပီးမွ ဖက္ေလးနဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ အသာေလးအုပ္၊ ပလူတံေလး အသားေလးစိုက္၊ ေသာက္တဲ့အခါလည္း အသာေလးေသာက္၊ ေခါင္ရည္ကို ေသာက္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ခ်ိဳတယ္၊ ခ်ိဳရမယ္ ေငါက္ရမယ္၊ အခ်ိဳ အေငါက္ အခါးအရသာ သံုးမ်ိဳးနဲ႔ ညီၫြတ္တယ္။”
ေခါင္ရည္ကို ေန႔စဥ္လူမႈဆက္ဆံေရးမွာ အသံုးခ်သလို ႐ိုးရာအစဥ္အလာအရ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ မဂၤလာပြဲ၊ မိဘ ဘိုးဘြား ပူေဇာ္ပြဲ စုန္း၊ နတ္ပသပြဲ၊ ေကာက္သစ္စားပြဲေတြကအစ အသုဘအခမ္းအနားအထိ မပါမျဖစ္ ထည့္သြင္းရၿပီး ေသာက္သံုးရတဲ့ ေနရာမွာလည္း စည္းကမ္းခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ ေလာက္တူ ခ်င္းတိုင္းရင္းသားေတြမွာ ကိုယ့္ထက္ အသက္ႀကီးတဲ့ ဘိုးဘြား၊ မိဘ၊ အကိုအမႀကီးေတြကို လိပ္ျပာႀကီး၊ သားသမီး ေျမးျမစ္ေတြ ညီ ညီမငယ္ေတြကို လိပ္ျပာငယ္လို႔ သတ္မွတ္ၾကၿပီး ေခါင္ရည္ကို တည္ခင္းတဲ့ေနရာမွာေတာ့ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္မႈ လိပ္ျပာႀကီး ငယ္ သတ္မွတ္ စည္းကမ္းေတြအတိုင္း ေသာက္သံုး ရတယ္လို႔ ဦးေမာင္ေႏွာင္းက ဆိုပါတယ္။
“ဒီအိမ္မွာ ဒီေခါင္ရည္ကို မေသာက္အပ္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ မေသာက္အပ္လဲ အဘိုးက ဒီလို အဘြားက ဒီလို၊ သူ႔အမိနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္အမိက ဒီလိုရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္မေသာက္ရဲဘူး။ မိဘရဲ့ ေခါင္ရည္ကို အျပန္ႀကီး မေသာက္ႏိုင္ဘူး။ အဲ့ အျပန္ မေသာက္ရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုတာ လူႀကီးေတြနဲ႔ ျပန္လည္တိုင္ပင္ရပါတယ္။”
တကယ္လို႔ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ပံုအရ လိပ္ျပာႀကီးရဲ့ ေခါင္ရည္ကို လိပ္ျပာငယ္သူက မျဖစ္မေန ေသာက္ရေတာ့မယ့္ အေၾကာင္း ေပၚလာခဲ့ရင္ေတာ့ ေလ်ာ္ေၾကးအေနနဲ႔ေပးၿပီး ေသာက္ရတယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။
“သူ႔ရဲ့ မိဘ ဘိုးဘြားေခါင္ရည္ လိပ္ျပာႀကီးတဲ့ ေခါင္ရည္ဆိုေတာ့ သူ မေသာက္ရဲေတာ့ဘူး။ အခု သူ႔မယားနဲ႔ နင္နဲ႔ ညီအစ္မျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ ေသာက္ေပးလိုက္ပါ။ ေလ်ာ္ေၾကးနဲ႔၊ လွံနဲ႔၊ ဘီးနဲ႔ …. ဘီးလဲ သံုးဆယ့္ သံုးသိန္းေလာက္ တန္လား မသိဘူး … အဲ့ဒါေလးကို ေခါင္းမွာ တပ္ၿပီးေတာ့မွ ေသာက္လို႔ရတယ္။ ေလ်ာ္ေၾကးေပးၿပီးေသာက္တယ္။”
ဒီလို ေလ်ာ္ေႀကးေပးရၿပီးမွ ေသာက္ရတယ္ဆိုေပမယ့္ တန္ဖိုးကို လိုခ်င္လို႔ မဟုတ္ပဲ ႐ိုးရာအစဥ္အလာကို ေလးစားတဲ့ အေနနဲ႔ ေပးရတာပါ။
“အဲ့ဒါ တန္ဖိုးရိွလို႔ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္တခါ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ျပန္ေျပာႏိုင္ေရးအတြက္ ဒီေခါင္ရည္မွာ ျပသနာဟာ အမ်ားဆံုး ရွိတယ္။” လုိ႔ ဦးေမာင္ေႏွာင္းက ဆုိပါတယ္။
အဲ့ဒီအျပင္ သားဖြားျခင္း ေသဆံုးျခင္းတို႔အတြက္လည္း ေခါင္ရည္နဲ႔ပဲ သန္႔စင္ေအာင္ ကင္ပြန္းေပးရၿပီး အစဥ္အလာပ်က္ခဲ့ရင္ ထိခုိက္တာေတြ ျဖစ္တတ္တယ္လို႔ေျပာပါတယ္။
“ကင္ပြန္းမမိရေအာင္ ဒီေခါင္နဲ႔ ေက်ပါေစေတာ့ရယ္လို႔ မြမ္းမံ ေျပာဆိုၿပီးေတာ့မွ သားဖြားတဲ့ ဆရာမကို ဒီေခါင္တည္ၿပီးေတာ့ ေသာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘယ္လုိေသာက္လဲဆိုေတာ့ ဒီေခါင္ေသာက္ရျခင္းသည္ ဒီအိမ္မွာ သားဖြားလို႔ သားေကာင္းရတနာ သမီးေကာင္းရတနာ ဖြားျမင္ၿပီး စိန္ေရႊရတနာ ေက်ာက္သံ ပတၱျမားနဲ႔ အတူ ျဖစ္ပါေစသား လို႔ ဓိဌာန္ မြမ္းမံၿပီး ေသာက္တဲ့အခါ နတ္ကလဲ ၾကားတယ္။ စုန္းကလဲ ၾကားတယ္။ ၾကားတဲ့အခါ သူ႔မွာလဲ ကင္ပြန္းေက်တယ္။ လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္ ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ အဲ့လိုမလုပ္ခဲ့ရင္ ကိုင္းက ေဆးေတြ အားလံုးႏူသြားတယ္၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ အားလံုး ျပဳန္းသြားတယ္ မရဘူး။”
မီးဖြားခ်ိန္မွာ မထိမကိုင္ရတာ၊ မေက်ာ္မနင္းရတာေတြကို အမွတ္တမဲ့ လုပ္မိရင္လည္း ကင္ပြန္းမိတယ္လို႔ သတ္မွတ္ၿပီး ကင္ပြန္းေက်ေအာင္ ေခါင္ရည္နဲ႔ ကင္ပြန္းသီးရည္ကိုေရာကာ ပက္ဖ်န္းၿပီး ကင္ပြန္းေခ်ေပးရပါတယ္။
“ကင္ပြန္းသာမိတယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီပိုက္မွာ ဘာငါးမွ မက်ေတာ့ဘူး၊ ကိုင္းေထာင္လဲ မက်ေတာ့ဘူး။ ကင္ပြန္းမိၿပီေလ။ အဲ့ဒီကင္ပြန္းကို ဘာနဲ႔ ေျဖရသလဲ ကင္ပြန္းသီးကေလးကို ေရနဲ႔ေဖ်ာ္ၿပီးေတာ့မွ ဒီေန႔ ဒီရက္က စၿပီးေတာ့မွ ေခါင္ရည္ကေလးနဲ႔ ေက်ပါေစေတာ့လို႔ ပိုက္မွာ ျဖန္းေပးလို႔ရွိရင္ ငါးဟာ မကန္ေအာင္ ျပန္ရတဲ့ အယူထံုးစံရွိတယ္။”
အလည္လာတဲ့ သာမန္ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းကို ဧည့္ခံတဲ့အခ်ိန္မွာ ထူးထူးျခားျခား သတ္မွတ္တဲ့ စည္းကမ္းေတြ မရွိေပမယ့္ ႐ိုးရာအစဥ္အလာအတိုင္း တည္ခင္းရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ သတ္မွတ္တဲ့ေနရာ သတ္မွတ္တဲ့စည္းကမ္းအတိုင္း ေသာက္သံုး ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေခါင္အိုးရဲ့ အလည္ေခါင္တည့္တည့္မွာ ပန္းတိုင္လို႔ ေခၚတဲ့ အမွတ္အသား၀ါးတံေလး ထိုးစိုက္ရၿပီး ညာဘက္ ဘယ္ဘက္ ခြဲျခား ေသာက္သံုးရပါတယ္။
မွားယြင္းမႈရွိခဲ့ရင္ေတာ့ ပဆန္းဆရာလို႔ေခၚတဲ့ ေက်းရြာက နတ္ဆရာႀကီးက ဆံုးမၿပီး ေက်ေအးေပးရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
“မိဘအိမ္မွာ အလည္သြားတဲ့ ေခါင္ဘူးေလးပါသြားတာကို ေယာက္ခမတခြက္ သားမက္ တခြက္ အဲ့ဒီလို မေသာက္ရ၊ ေယာက္ခမေသာက္ၿပီးတာနဲ႔ သားမက္ေသာက္တာ အဲ့ဒါမွားတယ္၊ ေနာက္တခါ မေသာက္နဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ၊ ဘယ္အခ်က္မွာ ဘယ္သူမွားတယ္။ အဲ့ဒီပံုစံ မမွားၾကနဲ႔လို႔ပဲ အဲ့လိုပဲ ႐ိုးရာနဲ႔ပဲ ေျဖသိမ့္ၾကပါတယ္။”
ေခတ္ကာလေတြ ေျပာင္းလာေပမယ့္ ေခါင္ရည္ ျပဳလုပ္တဲ့နည္းစနစ္၊ တည္ခင္းတဲ့ဓေလ့ထံုးစံေတြကေတာ့ မေျပာင္းမလဲပဲ ရွိေနဆဲပါ။ ကိုယ့္အိမ္ကို အလည္လာတဲ့ဧည့္သည္တိုင္းကို ေခါင္ရည္ တည္ခင္းဧည့္ခံၿပီး ၀ါးပိုက္တံတခုတည္းမွာ အတူတူစုပ္ေသာက္ရင္း ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးမႈနဲ႔ အျပန္အလွန္ေလးစားခ်စ္ခင္မႈကို ရွိတယ္လို႔ ေလာင္တူခ်င္း လူငယ္ ကိုေထြးျမင့္က ေျပာပါတယ္။
“ေခါင္ရည္ဆိုတာ သဘာ၀ သစ္ဥသစ္ဖုေတြနဲ႔ လုပ္ထားတာဆိုေတာ့ တိုင္းတပါးက လာတဲ့ အရက္ေတြထက္ စာရင္ေတာ့ က်န္းမာေရးထိခိုက္မႈ နည္းပါးပါတယ္။ ေခါင္ရည္ေသာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမလိုပဲ အေ၀းက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေက်းရြာက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး စည္းစည္းလံုးလံုး ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ၀ိုင္းဖြဲ႕ၿပီးေတာ့မွ သာေရး နာေရး ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔ဘ၀ ခံစားေနရတဲ့အပိုင္းေတြေရာ ေဆြးေႏြးၿပီး ခ်စ္ခ်စ္ ခင္ခင္ ေသာက္သံုးၾကပါတယ္။”
ပဆန္းဆရာႀကီး ဦးေမာင္ေႏွာင္းကေတာ့ ဧည့္သည္ေတြကို ေခါင္ရည္နဲ ဧည့္ခံရင္း၊ ေခါင္ရည္အေၾကာင္း ရွင္းျပေနရင္းနဲ႔ ေလာင္တူခ်င္းလူမ်ိဳးေတြ ရွိေနသ၍ သူတို႔ရဲ့ ေခါင္ရည္ သံုးေဆာင္မႈဓေလ့ဟာလဲ တည္ၿမဲေနဦးမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ သူ႔သားသမီးေတြ အိမ္ေထာင္က်ရင္လဲ ဒီလိုပဲ ဓေလ့ထံုးစံေတြ လုပ္ရဦးမယ္လို႔လဲ ဆိုပါတယ္။ သူ အိမ္ေထာင္က်ကာစက ေယာက္ခမအိမ္ကို အ႐ိုအေသေပးဖို႔သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆိုခဲ့တဲ့သီခ်င္းကို ဆိုျပေနရင္း ကြယ္လြန္ၿပီးတဲ့ မိဘ ဘိုးဘြားေတြ ကို လြမ္းဆြတ္ေနပါတယ္။
“ေခါင္မူးလို႔ရွိရင္ ရန္မရွာဖို႔ ရန္မျဖစ္ဖို႔ကို ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့မွ ႐ိုး႐ိုးသားသား ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ ေသာက္ၾကဖို႔ စားၾကဖို႔ကို ဟာလူတို႔ကို ေတာင္းပန္တဲ႔ သီခ်င္းျဖစ္တယ္။ ညီအကို ေမာင္ႏွမအစုနဲ႔ ေဆြမ်ိဳး စံုညီစြာနဲ႔ ေခါင္ကေလးက ငယ္ေပမယ့္ လူအမ်ားႀကီးနဲ႔ ေသာက္ၾကမယ္ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းျဖစ္တယ္။” လုိ႔ ဦးေမာင္ႏွာင္းက ဆုိပါတယ္။
1,131 total views, 1 views today